Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
Obie strony posiadają swoje grupy lokalne służące wymianie informacji podczas małych konferencji i zjazdów.
Niektóre projekty (głownie wielostronne projekty Erasmus i projekty narodowe) mogą pomóc w nawiązaniu współpracy i dzieleniu się pomysłami.
Niektórym firmom wciąż brakuje kontaktów z uczelniami. Organizacje sektorowe i biznesowe powinny aktywniej kontaktować się z uczelniami, upowszechniać informacje i zachęcać firmy do zacieśniania współpracy z wydziałami badań uczelni.
Staże, projekty, wymierne rezultaty;
Informacja o pracach naukowych i możliwościach;
Seminaria i warsztaty;
Wspólne wysiłki badawcze;
Być może należy stworzyć struktury pośrednie, dzięki którym obie strony mogłyby się pozbyć wzajemnych uprzedzeń. W tym zakresie organizacje szkoleniowe (podobne do centrów B+R w firmach) mogą odegrać istotną rolę, ponieważ tworzą one miejsce dialogu i kontaktu dla obu stron. Szkolenia zasadniczo opierają się na praktycznej aplikacji wiedzy. Przewagą instytucji szkoleniowych nad centrami B+R w firmach jest ich niezależność i elastyczność, ponieważ nie są one ograniczone ani do konkretnych i zdefiniowanych celów, ani do interesu indywidualnej firmy czy branży. Z tej perspektywy instytucje szkolenia zawodowego mogłyby stworzyć korzystne warunki dla dialogu pomiędzy nauką a biznesem, ponieważ mogą obniżyć oczekiwania naukowców pod względem pragmatyzmu i podnieść oczekiwania biznesu dla innowacji, ewolucji i doskonalenia produktów.
Więcej lepszych form komunikacji może zaowocować powstawaniem nowych biznesów.
Więcej lepszych dróg komunikacji może obniżyć koszty związane z podróżami i osobistymi spotkaniami, które mogą okazać się już niepotrzebne.
Tworzenie sieci współpracy dla rozwoju nowego biznesu;
Nawiązać nowe relacje międzyludzkie.
Przeniesienie nauki do biznesu;
Potrzebna jest platforma komunikacji!!! Brak kontaktu pomiędzy nauką a biznesem (platformy lub organizacje są potrzebne w celu ułatwienia kontaktów oraz prezentacji ofert i oczekiwań).
Połączenie z biurami karier w firmach i na uczelniach;
Organizacja seminariów;
Organizacja łączonych studiów magisterskich;
Organizacja konkretnych imprez promujących produkty, z udziałem naukowców zaangażowanych w ich tworzenie.
Wspólne wnioski:organizacja seminariów i warsztatów jako uzupełnienie działań uczelnianych biur karier to najpopularniejsze formy kontaktu biznesu z uczelniami. W niektórych przypadkach również organizacja łączonych studiów magisterskich oraz interakcja przedsiębiorców na zajęciach mogą stanowić metody informowania naukowców o potrzebach biznesu. Potrzebne są platformy lub organizacje ułatwiające kontakty i prezentację ofert oraz wzajemnych oczekiwań.
Polska
5 members
Description
Jakie są metody/instrumenty używane przez firmy w celu wymiany informacji i komunikacji z uczelniami?
by Ins.forPriv.Ent.andDem.
Jul 8, 2011
Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
Wspólne wnioski: organizacja seminariów i warsztatów jako uzupełnienie działań uczelnianych biur karier to najpopularniejsze formy kontaktu biznesu z uczelniami. W niektórych przypadkach również organizacja łączonych studiów magisterskich oraz interakcja przedsiębiorców na zajęciach mogą stanowić metody informowania naukowców o potrzebach biznesu. Potrzebne są platformy lub organizacje ułatwiające kontakty i prezentację ofert oraz wzajemnych oczekiwań.