Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
- Jakie kwalifikacje pracowników są najbardziej pożądane?
- Jakie są możliwości firmy w zakresie liczby pracowników?
- Jakie inwestycje są planowane na przyszłość?
- Jakiej wiedzy praktycznej oczekuje się od absolwentów?
- Co powinno być przedmiotem edukacji praktycznej?
- Uczelnie powinny poprawić swoją dostępność dla środowisk biznesowych, udostępniać wiedzę i umiejętności poszczególnych działów badawczych, które mogłyby być wkładem uczelni w nowe produkty i procesy. W ten sposób można poprawić widoczność podejmowanych działań, które w większości przypadków pozostają niezauważone przez biznes i społeczeństwo. Przykładowo można promować inicjatywy takie jak: warsztaty we współpracy z organizacjami biznesowymi, aby rozpowszechnić badania prowadzone przez uczelnie; wprowadzenie „dni otwartych”, podczas których przedsiębiorcy mogliby odwiedzić uczelnie, aby poznać działy badawcze i zapoznać się z podejmowanymi tam działaniami.
- Praktyki, staże, projekty, artykuły i publikacje;
- Informacja o potrzebach i oczekiwaniach;
- Sponsorowanie studiów (magisterskich i doktoranckich);
- Staże w firmach;
- Lepsza, szybsza i skuteczniejsza wymiana informacji pomiędzy uczelniami;
- Przyspieszenie procesów B+R;
- Rozszerzenie sieci współpracy;
- Świadomość braków w wiedzy;
- Łatwy dostęp do wyższej kadry zarządzającej;
- Bardzo powierzchowny kontakt;
- Potrzebna jest platforma współpracy!!! Brak kontaktu pomiędzy nauką a biznesem (platformy współpracy lub organizacje są potrzebne w celu ułatwienia kontaktów oraz prezentacji ofert i oczekiwań).
- Współpraca biur karier z przedsiębiorcami w celu poznania oczekiwań przedsiębiorstw.
- Dni otwarte na uczelniach wyższych;
- Inkubatory przedsiębiorczości;
- Na zajęcia ze studentami można zapraszać przedsiębiorców w celu poznania ich doświadczeń.
- Organizacja zajęć, w ramach których przedsiębiorcy zastępują wykładowców (rzadko spotykane na uczelniach publicznych);
- Organizacja seminariów;
- Imprezy organizowane przez władze publiczne.
Wspólne wnioski: dni otwarte, staże i usługi biur karier są kluczowymi elementami wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy uczelniami i biznesem. Dzięki tym metodom można ustalić potrzeby biznesu, dowiedzieć się, jakich umiejętności oczekują przedsiębiorcy od studentów i jak udoskonalić zajęcia. W tym przypadku przydatna byłaby platforma wymiany, która ułatwiłaby kontakty i dała możliwość bezpośredniego przedstawienia ofert oraz oczekiwań.
Polska
5 members
Description
Jakie są metody/instrumenty używane przez uczelnie w celu wymiany informacji i komunikacji z firmami?
by Ins.forPriv.Ent.andDem.
Jul 8, 2011
Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
Wspólne wnioski: dni otwarte, staże i usługi biur karier są kluczowymi elementami wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy uczelniami i biznesem. Dzięki tym metodom można ustalić potrzeby biznesu, dowiedzieć się, jakich umiejętności oczekują przedsiębiorcy od studentów i jak udoskonalić zajęcia. W tym przypadku przydatna byłaby platforma wymiany, która ułatwiłaby kontakty i dała możliwość bezpośredniego przedstawienia ofert oraz oczekiwań.