Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
Uczelnie powinny stwarzać dalsze możliwości dla biznesu. Naukowcy powinni informować przedsiębiorców o nowych możliwościach w ich obszarze.
Uczelnie powinny stwarzać możliwości kształcenia wykwalifikowanych studentów w zakresie oczekiwanych kwalifikacji, biorąc pod uwagę potrzeby przedsiębiorców.
Uczelnie powinny stwarzać warunki dla podnoszenia jakości praktycznej edukacji, rozwijając nową metodologię kształcenia.
Uczelnie powinny wspierać umiejętności interpersonalne studentów.
Uczelnie powinny wspierać zdobywanie wiedzy praktycznej przez studentów.
Uczelnie powinny wspierać umiejętności językowe studentów.
Po stronie biznesu, zwłaszcza w sektorze MSP, wciąż utrzymuje się niska świadomość wkładu, jaki wydziały badań niektórych uczelni (np. Uniwersytet Aveiro, Uniwersytet Minho, Instytut Leiria w Portugalii) mogą mieć w tworzenie nowych rozwiązań na poziomie produktów i procesów przemysłowych.
Więcej projektów B+R i innowacji od środowiska akademickiego;
Nowe produkty, nowe metody pracy, nowe narzędzia zarządzania, wiedza;
Generalnie pracodawcy są bardzo wyczuleni na innowacje (nowe technologie, nowe produkty), zarówno pod względem komercjalizacji, jak i doskonalenia efektywności i zarządzania.
Uczelnie powinny przekazywać nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczne umiejętności.
Uczelnie powinny uczyć praktycznych umiejętności studentów, którzy stworzą wartość dodaną jako przyszli pracownicy.
Możliwość transferu wiedzy do przemysłu, zastosowania praktyczne;
Badania skupione na prawdziwych potrzebach;
Wkład i bardziej zrównoważone rozwiązania (rozwiązanie 360);
Rozwój naukowy zawsze będzie wnosił wartość do rozwoju biznesu: nowe metody, nowe i lepsze procesy. W zakresie technologii: nowe wyposażenie i nowe narzędzia pracy, nowe narzędzia komunikacji.
Nauka również otwiera się na nowe rynki, a jednocześnie z procesem globalizacji tych rynków wzrasta konkurencja. Szkoły potrzebują dużego wsparcia, głownie w zakresie praktycznego zastosowania koncepcji teoretycznych.
Brak ofert współpracy: nie ma ofert uczelni (trudno dowiedzieć się kto jest zaangażowany w jakie działania), co, według przedsiębiorców, jest jedną z głównych przeszkód we współpracy.
Zredukować koszty produkcji dzięki innowacyjnym rozwiązaniom;
Podnieść jakość produkcji;
Podnieść konkurencyjność;
Udostępnić nowe technologie;
Skupić się bardziej na naukach stosowanych, które dają natychmiastowe rezultaty.
Podsumowanie: oczekiwania przedsiębiorców koncentrują się wokół innowacyjnych produktów, nowych technologii, innymi słowy na nowej wiedzy, którą można praktycznie wykorzystać i przede wszystkim przenieść do biznesu. Zarazem brakuje pewności, czy uczelnie i naukowcy są w stanie spełnić rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstw w zakresie innowacji i konkurencyjności, z wielu powodów (patrz inne tematy na tym Forum). Jedną z głównych przeszkód we współpracy jest brak wiedzy, kto jest zaangażowany w jakie działania.
Polska
5 members
Description
Jakie są oczekiwania przedsiębiorców względem sektora B+R?
by Ins.forPriv.Ent.andDem.
Jul 8, 2011
Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
Nauka również otwiera się na nowe rynki, a jednocześnie z procesem globalizacji tych rynków wzrasta konkurencja. Szkoły potrzebują dużego wsparcia, głownie w zakresie praktycznego zastosowania koncepcji teoretycznych.
Podsumowanie: oczekiwania przedsiębiorców koncentrują się wokół innowacyjnych produktów, nowych technologii, innymi słowy na nowej wiedzy, którą można praktycznie wykorzystać i przede wszystkim przenieść do biznesu. Zarazem brakuje pewności, czy uczelnie i naukowcy są w stanie spełnić rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstw w zakresie innowacji i konkurencyjności, z wielu powodów (patrz inne tematy na tym Forum). Jedną z głównych przeszkód we współpracy jest brak wiedzy, kto jest zaangażowany w jakie działania.