Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
Programy nauczania powinny zostać poprawione pod kątem potrzeb biznesu w zakresie wiedzy praktycznej, umiejętności interpersonalnych i znajomości języków obcych wśród absolwentów.
Modyfikacja programów nauczania powinna być przeprowadzona, biorąc pod uwagę uwagi wykładowców akademickich, przyszłych pracowników i przedsiębiorców.
Przedsiębiorcy powinni zapoznać się z nowymi programami nauczania i włączyć się w ich doskonalenie.
Poprawione programy nauczania powinny również dopuszczać zmiany w zakresie nowych oczekiwań i inwestycji biznesu.
Jedna z głównych przyczyn bezrobocia w Portugalii, która dotyczy młodych absolwentów, jest związana z zaburzeniem równowagi pomiędzy studiami oferowanymi przez uczelnie a rzeczywistymi potrzebami rynku pracy. Aby odzyskać równowagę, należy zaangażować ministerstwo edukacji, uczelnie, związki i organizacje zawodowe, aby określić obecne i przyszłe potrzeby w zakresie umiejętności pracowników. Pozwoli to udoskonalić ofertę edukacyjną uczelni i promować kierunki zapewniające wyższy poziom zatrudnienia.
innowacyjność i dostosowanie do potrzeb biznesu;
Dostosować naukę do potrzeb biznesu (potrzeby biznesu są potrzebami konsumentów).
Bardzo ważne: przedsiębiorcy muszą aktywniej angażować się na uczelniach.
Przedsiębiorczość i wartości. Szacunek dla innych.
Programy studiów powinny iść w parze z potrzebami biznesu i być często aktualizowane.
Należy zmienić niekomercyjne podejście: niski poziom komercjalizacji wiedzy na uczelniach.
Przedsiębiorstwa muszą współpracować z uczelniami za pośrednictwem organizacji biznesu, wypracować wspólne stanowisko i wspierać te programy studiów, które spełniają ich oczekiwania. Uczelnie powinny skupić się zarówno na długofalowych, jak i krótkofalowych badaniach, tak aby zaspokajać potrzeby przedsiębiorstw i zapewnić studentom praktyczne umiejętności jako uzupełnienie wiedzy teoretycznej. Dla studentów szczególnie ważne jest skupienie się na zagadnieniach z zakresu ekonomii, finansów i marketingu, w powiązaniu z ich kierunkiem studiów. Pozwoli to osiągnąć większą konkurencyjność na rynku pracy, także zagranicą.
Wspólne wnioski:wszyscy partnerzy podkreślali potrzebę zdobywania praktycznej wiedzy i dostosowania jej do potrzeb biznesu. Pozwoli to osiągnąć większą konkurencyjność na rynku pracy, a przez to podnieść zdolność do zatrudnienia. Potrzeby przedsiębiorstw oraz obecne i przyszłe potrzeby rynku pracy muszą być uwzględniane w programach studiów, które mogłyby być modyfikowane, biorąc pod uwagę uwagi wykładowców, studentów i przedsiębiorców.
Polska
5 members
Description
Jakie są oczekiwania świata biznesu względem programów studiów wyższych?
by Ins.forPriv.Ent.andDem.
Jul 8, 2011
Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:
Wspólne wnioski: wszyscy partnerzy podkreślali potrzebę zdobywania praktycznej wiedzy i dostosowania jej do potrzeb biznesu. Pozwoli to osiągnąć większą konkurencyjność na rynku pracy, a przez to podnieść zdolność do zatrudnienia. Potrzeby przedsiębiorstw oraz obecne i przyszłe potrzeby rynku pracy muszą być uwzględniane w programach studiów, które mogłyby być modyfikowane, biorąc pod uwagę uwagi wykładowców, studentów i przedsiębiorców.