Skills for the Future

This project has been funded with support from the European Commission

Jakie są oczekiwania przedsiębiorców względem sektora B+R?

Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:

  • Uczelnie powinny stwarzać dalsze możliwości dla biznesu. Naukowcy powinni informować przedsiębiorców o nowych możliwościach w ich obszarze.
  • Uczelnie powinny stwarzać możliwości kształcenia wykwalifikowanych studentów w zakresie oczekiwanych kwalifikacji, biorąc pod uwagę potrzeby przedsiębiorców.
  • Uczelnie powinny stwarzać warunki dla podnoszenia jakości praktycznej edukacji, rozwijając nową metodologię kształcenia.
  • Uczelnie powinny wspierać umiejętności interpersonalne studentów.
  • Uczelnie powinny wspierać zdobywanie wiedzy praktycznej przez studentów.
  • Uczelnie powinny wspierać umiejętności językowe studentów.
  • Po stronie biznesu, zwłaszcza w sektorze MSP, wciąż utrzymuje się niska świadomość wkładu, jaki wydziały badań niektórych uczelni (np. Uniwersytet Aveiro, Uniwersytet Minho, Instytut Leiria w Portugalii) mogą mieć w tworzenie nowych rozwiązań na poziomie produktów i procesów przemysłowych.
  • Więcej projektów B+R i innowacji od środowiska akademickiego;
  • Nowe produkty, nowe metody pracy, nowe narzędzia zarządzania, wiedza;
  • Generalnie pracodawcy są bardzo wyczuleni na innowacje (nowe technologie, nowe produkty), zarówno pod względem komercjalizacji, jak i doskonalenia efektywności i zarządzania.
  • Uczelnie powinny przekazywać nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również praktyczne umiejętności.
  • Uczelnie powinny uczyć praktycznych umiejętności studentów, którzy stworzą wartość dodaną jako przyszli pracownicy.
  • Możliwość transferu wiedzy do przemysłu, zastosowania praktyczne;
  • Badania skupione na prawdziwych potrzebach;
  • Wkład i bardziej zrównoważone rozwiązania (rozwiązanie 360);
  • Rozwój naukowy zawsze będzie wnosił wartość do rozwoju biznesu: nowe metody, nowe i lepsze procesy. W zakresie technologii: nowe wyposażenie i nowe narzędzia pracy, nowe narzędzia komunikacji.

Nauka również otwiera się na nowe rynki, a jednocześnie z procesem globalizacji tych rynków wzrasta konkurencja. Szkoły potrzebują dużego wsparcia, głownie w zakresie praktycznego zastosowania koncepcji teoretycznych.

  • Uczelnie bliżej przedsiębiorstw (rzeczywiste potrzeby);
  • Brak ofert współpracy: nie ma ofert uczelni (trudno dowiedzieć się kto jest zaangażowany w jakie działania), co, według przedsiębiorców, jest jedną z głównych przeszkód we współpracy.
  • Zredukować koszty produkcji dzięki innowacyjnym rozwiązaniom;
  • Podnieść jakość produkcji;
  • Podnieść konkurencyjność;
  • Udostępnić nowe technologie;
  • Skupić się bardziej na naukach stosowanych, które dają natychmiastowe rezultaty.

 

Podsumowanie: oczekiwania przedsiębiorców koncentrują się wokół innowacyjnych produktów, nowych technologii, innymi słowy na nowej wiedzy, którą można praktycznie wykorzystać i przede wszystkim przenieść do biznesu. Zarazem brakuje pewności, czy uczelnie i naukowcy są w stanie spełnić rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstw w zakresie innowacji i konkurencyjności, z wielu powodów (patrz inne tematy na tym Forum). Jedną z głównych przeszkód we współpracy jest brak wiedzy, kto jest zaangażowany w jakie działania.

Views: 7

© 2025   Created by Gestão Total.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service