Skills for the Future

This project has been funded with support from the European Commission

Jakie są główne bariery lub trudności napotykane przez naukowców we współpracy ze światem biznesu?

Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:

  • Główną barierą dla naukowców jest realizowanie programów studiów, nie biorąc pod uwagę potrzeb regionalnych oraz zapotrzebowania na konkretne kwalifikacje. Ta sytuacja pomniejsza wiarygodność uczelni w oczach przedsiębiorców.
  • Brak wsparcia dla umiejętności interpersonalnych studentów;
  • Niewystarczające wsparcie dla studentów w zdobywaniu wiedzy praktycznej;
  • Brak wsparcia dla umiejętności językowych studentów;
  • Generalnie, z pewnymi wyjątkami, wydziały badań na uczelniach nie doceniają wagi interakcji ze środowiskiem biznesowym. Z drugiej jednak strony, istnieje również trudność w komunikacji pomiędzy uczelniami a biznesem w zakresie prezentacji działań badawczych podejmowanych przez uczelnie oraz możliwych korzyści dla biznesu.
  • Dostosowanie do potrzeb i rozmiaru organizacji;
  • Niedopasowanie prac badawczych do potrzeb biznesu;
  • Należy rozważyć sytuację wielu uczelni, które skupiają się na samych badaniach, zamiast na ich aplikacyjności, co pogłębia rozdźwięk pomiędzy tymi dwoma obszarami. Należy wziąć pod uwagę wiele nieporozumień o podłożu kulturowym, które utrzymują się pomiędzy nauką a biznesem.
  • Wykładowcy mają różne priorytety.
  • Przedsiębiorcy pracują w innym tempie niż naukowcy.
  • Elitaryzm intelektualny, egocentryzm, mały sens w zgłaszaniu problemów, brak świadomości studiów jako usługi dla społeczeństwa i gospodarki, a nie tylko bezproduktywnej rozrywki intelektualnej. Na przykład: większość magistrów i doktorantów zdobywa stopień naukowy bez podłoża praktycznego, a jedynie aby skończyć studia i zdobyć prestiż.
  • Zbyt duża konkurencja w finansowaniu;
  • Trudność w dostępie do informacji od firm;
  • Bariery: odmienna kultura pracy stwarza barierę we współpracy (biznes – zorientowany na zadanie, uczelnia – zorientowana na pracę). Dotyczy to zarówno administracji akademickiej, jak i wykładowców.
  • Firmy konsultingowe dostarczają lepszych szkoleń i produktów doradczych niż nauka (instytucje kształcenia wyższego).
  • Potrzebni są pośrednicy rynku!!! Firmy konsultingowe mogą zaproponować rozwiązania, które bardziej pasują do wymagań biznesu niż uczelni, ponieważ branża ta lepiej zna potrzeby biznesu niż uczelni.
  • Należy zwalczać brak zaufania przedsiębiorców w stosunku do naukowców.
  • Kody komunikacji nie zawsze są kompatybilne.
  • Brak inwestycji w badania długofalowe;
  • Rozdrobnienie włoskiego świata biznesu i małych przedsiębiorstw, które nie mogą liczyć na korzystne warunki oferowane przez uczelnie.

 

Wspólne wnioski: Niektóre ważne wnioski zostały podkreślone również w poprzedniej sekcji: wzajemny brak zaufania stworzony przez różne kultury pracy i kody komunikacji. Ponadto zaznaczono, że uczelnie udzielają pierwszeństwa badaniom, które czasami mają znikome znaczenie praktyczne. Należy również dodać, że uczelnie nie są w stanie zaproponować rozwiązań lepiej dostosowanych do wymagań biznesu. W związku z tym firmy konsultingowe wydają się lepiej znać potrzeby biznesu niż nauki. Należy zatem zacieśnić współpracę, przede wszystkim w zakresie wymiany informacji ze strony przedsiębiorstw i uczelni, pokonać obawy i znaleźć kompromis.

 

Views: 5

© 2025   Created by Gestão Total.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service