Skills for the Future

This project has been funded with support from the European Commission

Czy przedsiębiorcy rzeczywiście są zainteresowani tworzeniem programów studiów odpowiadających ich potrzebom?

Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:

  • Przedsiębiorcy odniosą korzyści z praktycznego wykształcenia przyszłych pracowników.
  • Przedsiębiorcy mogą mieć swój wkład w rozwój praktycznych umiejętności językowych i interpersonalnych przyszłych pracowników.
  • Należy zacieśniać kontakty pomiędzy przedsiębiorcami a przyszłymi pracownikami.
  • Trudności młodych absolwentów z wejściem na rynek pracy są spowodowane opartą na teorii metodologią nauczania stosowaną przez uczelnie wyższe. W efekcie większość studentów kończących uczelnie ma niską świadomość rzeczywistej pracy.
  • Uczelnie mogą podjąć trzy typy środków w celu zmniejszenia skali problemu: promocja praktyk w przedsiębiorstwach (w trakcie i po studiach); zatrudnienie dużej liczby nauczycieli utrzymujących dobre kontakty z korporacjami; wdrożenie zajęć prowadzonych przez ludzi ze świata biznesu.
  • Wykorzystywać innowacje do tworzenia zróżnicowanych produktów i podnoszenia ich wartości.
  • Zarówno magistranci, jak i przedsiębiorcy są zainteresowani współpracą.
  • Uczestniczyć w seminariach przed ukończeniem studiów.
  • Przedsiębiorców cechuje postawa pragmatyczna i skupienie na osiąganiu celów średnio- i krótkoterminowych. Jeżeli przedsiębiorcy zrozumieją, że ich cele mogą być związane ze studentami, nauczycielami i naukowcami, przy zachowaniu elastyczności koniecznej w aktywnej praktyce zawodowej, będą zainteresowani zaangażowaniem się we współpracę. Warto jednak zadać odwrotne pytanie i zamiast angażować przedsiębiorców w nauczanie, należy zorientować studentów na biznes, a także bardziej skupić się na szkoleniach, a mniej na edukacji teoretycznej.
  • Zaangażowanie i kontakt są kwestią kluczową, w której pozostaje wiele do zrobienia.
  • To byłoby bardzo pozytywne.
  • Przedsiębiorcy powinni upowszechniać swoją wiedzę poprzez programy studiów.
  • Wpływ na programy studiów jest potrzebny!!! Przedsiębiorcy chcą wpływać na programy studiów, które obecnie nie gwarantują wiedzy potrzebnej w biznesie, ani w działalności komercyjnej.
  • Po stronie biznesu istnieje potrzeba praktycznych rozwiązań pewnych konkretnych problemów, przede wszystkim w produkcji i w planowaniu działań. Zaspokojenie tej potrzeby wymaga praktycznej wiedzy, a zwłaszcza jej transformacji w usługi, produkty, a przez to rozwiązania problemów przedsiębiorstw. W tym zakresie przedsiębiorstwa mogą skorzystać na tworzeniu programów studiów, w ramach których studenci uczą się, jak wykorzystać wiedzę w praktyce, jak dostosować ją do potrzeb jednostek produkcyjnych, a czasami uszczegółowić i skupić na pewnych kwestiach.

 

Wspólne wnioski: wszyscy partnerzy podkreślali potrzebę praktycznych rozwiązań konkretnych problemów przedsiębiorstw, przede wszystkim w zakresie produkcji i planowania działań. Zaspokojenie tej potrzeby wymaga praktycznej wiedzy, a zwłaszcza jej transformacji w usługi, produkty, a przez to rozwiązania problemów przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa są bardzo zainteresowane praktycznym wykształceniem studentów. Wpływ biznesu na programy studiów polegałby na wprowadzeniu wiedzy potrzebnej w biznesie i w działalności komercyjnej.

 

Views: 0

© 2025   Created by Gestão Total.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service