Skills for the Future

This project has been funded with support from the European Commission

Co naukowcy mógłby robić lepiej, aby ułatwić współpracę z biznesem?

Uczestnicy warsztatów wymienili następujące uwagi (przyczyny/skutki) związane z tematem:

  • Naukowcy powinni przywiązywać większą wagę do dialogu z przedstawicielami biznesu poprzez realizację projektów wspierających biznes.
  • Naukowcy mogliby organizować więcej kongresów w celu upowszechnienia informacji na temat potrzeb przedsiębiorców.
  • Naukowcy powinni przywiązywać większą wagę do praktycznej edukacji przyszłych pracowników i próbować nawiązywać kontakty z przedsiębiorcami w celu zwiększenia liczby staży.
  • Potrzebna jest większa przychylność i otwartość naukowców na świat biznesu.
  • Badania przeprowadzane przez wydziały badań uczelni wyższych powinny opierać się na logice rynkowej, czyli dążyć do udoskonalania rozwiązań, które mogą być zastosowane w praktyce i skomercjalizowane, ponieważ tylko wtedy firmy zaczną doceniać i rozumieć wagę badań naukowych.
  • Przystosować studia do rzeczywistości.
  • Skupić uwagę na biznesie.
  • Uproszczona odpowiedź mogłaby brzmieć następująco: dialog, dialog, dialog. Należy rozważyć utworzenie miejsca do debaty i benchmarkingu, seminariów i warsztatów. Należy stworzyć platformy porozumienia i zaangażowania oraz skupić się na osiąganiu celów. Wydaje się to łatwe, ale wszyscy wiemy, że takie nie jest.
  • Aktywnie dążyć do zrozumienia potrzeb biznesu.
  • Naukowcy powinni szerzej udostępniać swoje badania w przystępnej i zrozumiałej formie.
  • Otwarcie umysłów, obalenie barier elitaryzmu, pragmatyzm;
  • dzielenie się wiedzą;
  • System kształcenia wyższego powinien w ramach programów studiów promować postawy przedsiębiorcze, rozwijać i umacniać wśród studentów umiejętności biznesowe poprzez praktyczne ćwiczenia z przywództwa, kreatywności i innowacyjności, co nie tylko ułatwi wejście na rynek pracy, ale również stworzy warunki dla nowych możliwości rozwoju.
  • Być bliżej świata biznesu i zaadaptować wiedzę techniczną do praktycznego zastosowania w warunkach rzeczywistych lub w symulacjach.
  • Prace naukowe powinny być skierowane do biznesu, być bardziej praktyczne i mniej teoretyczne, możliwe do zastosowania w biznesie, zorientowane na mikroekonomię.
  • Prace magisterskie mogłyby wspierać operacje biznesowe: przedsiębiorcy powinni mieć wpływ na ich tematy.
  • Należy stworzyć relacje współpracy oparte na zasadzie inkubatorów przedsiębiorczości, w których uczelnie i przedsiębiorcy, zachowując niezależność, wykorzystują nawzajem swoje umiejętności i doświadczenia.
  • Długotrwałe badania muszą być zabezpieczane przez finansowanie prywatne, ale w zamian środowisko akademickie powinno zapewniać przedsiębiorcom praktyczne rozwiązania i przydatne technologie, dzięki którym można by uzyskać odpowiedzi na aktualne problemy przedsiębiorstw przy jednoczesnym zwiększeniu konkurencyjności.
  • Oferta kształcenia na uczelniach musi zawierać zajęcia strategiczne służące podniesieniu szans absolwentów na rynku pracy, przede wszystkim tych zaangażowanych w badania naukowe, ponieważ to oni są najbardziej narażeni na ukończenie studiów bez narzędzi konkurowania na rynku pracy.

 

Wspólne wnioski: Uczestnicy krajowych grup fokusowych użyli konkretnych słów: dialog, większe otwarcie, relacje współpracy. Ponadto podkreślono wagę praktycznego zastosowania wiedzy i używania prostego i zrozumiałego kodu komunikacji w celu udostępnienia badań przedsiębiorcom i przybliżenia badań do rzeczywistości biznesowej. Co więcej, przedsiębiorcy powinni mieć wpływ na tematy prac magisterskich, aby ich efekty końcowe były przydatne dla biznesu.

 

Views: 0

© 2025   Created by Gestão Total.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service